Dragi prieteni, Începând din luna august 2021, Asociația noastră transmite lunar un newsletter al cetățeanului, un efort în cadrul unui proiect care promovează educația civică și transparența, explicând într-un limbaj cât mai simplu deciziile luate de administrația locală, în scopul de a le face mai accesibile pentru cetățeni. În luna septembrie 2021, la nivelul Municipiului Rădăuți au avut loc 4 ședințe de Consiliu Local, după cum urmează, potrivit convocărilor realizate de Primarul Municipiului Rădăuți:https://primariaradauti.ro/monitorul-oficial-local/dispozitii-ale-primarului/ – o ședință ordinară, în data de 30 septembrie 2021; – trei ședințe extraordinare, în datele de 6 septembrie, 21 septembrie 2021 și 23 septembrie 2021; |
I. Ședința extraordinară din 6 septembrie 2021 (Ordinea de zi este disponibilă aici 1. Hotărâre de modificare și completare a HCL nr. 141/15.07.2021 privind aprobarea proiectului și a cheltuielilor legate de proiectul „ÎMBUNĂTĂȚIREA SERVICIILOR EDUCAȚIONALE ȘI A SPAȚIILOR PUBLICE URBANE ÎN MUNICIPIUL RĂDĂUȚI, JUDEȚUL SUCEAVA.Cheltuielile proiectului au fost aprobate prin HCL nr. 141/15.07.2021, iar în urma unor solicitări de clarificări din partea Organismului Intermediar POR (O.I. POR) s-a solicitat reîncadrarea unor cheltuieli. ➔ Hotărârea modifică valoarea totală a proiectului la suma de 24.168.795,98 lei (inclusiv T.V.A ) și contribuția Municipiului Rădăuți la suma de 8.431.553.52 lei (inclusiv T.V.A.) ➔ Proiectul „ÎMBUNĂTĂȚIREA SERVICIILOR EDUCAȚIONALE ȘI A SPAȚIILOR PUBLICE URBANE ÎN MUNICIPIUL RĂDĂUȚI, JUDEȚUL SUCEAVA” este unul finanțat prin fonduri europene POR 2014-2020, Axa prioritară 13- Sprijinirea regenerării orașelor mici și mijlocii, prioritatea de investiții 9b: ,,oferirea de sprijin pentru revitalizarea fizică, economică și socială a comunităților defavorizate din regiunile urbane și rurale”, obiectivul specific 13.1- Îmbunătățirea calității vieții populației în orașele mici și mijlocii din România.Valoarea totală a proiectului ÎMBUNĂTĂȚIREA SERVICIILOR EDUCAȚIONALE ȘI A SPAȚIILOR PUBLICE URBANE ÎN MUNICIPIUL RĂDĂUȚI, JUDEȚUL SUCEAVA, este în cuantum de 22.848.602,52 lei inclusiv TVA. Contribuția Municipiului Rădăuți, reprezentând achitarea cheltuielilor neeligibile ale proiectului este în cuantum de 134.585,00 lei, cât și contribuția de 2% din valoarea eligibilă a proiectului, în cuantum de 454.280,35 lei, reprezentând cofinanțarea proiectului în condiții optime, se asigură din bugetul local al Municipiului Rădăuți. Detalii privind textul hotărârii, aici 2. Hotărâre de modificare și completare a H.C.L. nr. 201/27.09.2018 privind aprobarea proiectului ,, Îmbunătățirea Serviciilor Educaționale și a Spațiilor Publice Urbane în Municipiul Rădăuți, Județul Suceava”, a documentațiilor tehnico-economice și a indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivele proiectului. În etapa de precontractare, s-a solicitat reîncadrarea cheltuielilor privind achiziționarea plantelor precum și transmiterea oricărui document din lista celor anexate la formularul cererii de finanțare, actualizat, dacă au intervenit modificări. Prestatorul SC Costan Construct SRL, care a realizat documentația tehnico-economică pentru obiectivul de investiții ”REABILITARE ESPLANADĂ CENTRALĂ ORAȘ RĂDĂUȚI, JUDEȚUL SUCEAVA”, a actualizat devizul în concordanță cu solicitarea de clarificări de reîncadrare a cheltuielilor în sensul că, suma de 49.502,15 lei a fost reîncadrată de la cap. 4.4 Dotări la cap. 1.2 Amenajarea terenului, conducând la modificarea valorii C+M (construcții+montaj) de la valoarea de 1.338.194,87 lei, la valoarea de 1.379.793,31 lei. De asemenea, consultantul SC SPES CONSULTING SRL a actualizat devizul general și bugetul proiectului „ÎMBUNĂTĂȚIREA SERVICIILOR EDUCAȚIONALE ȘI A SPAȚIILOR PUBLICE URBANE ÎN MUNICIPIUL RĂDĂUȚI, JUDEȚUL SUCEAVA”, în concordanță cu devizul actualizat pentru obiectivul de investiții ,,REABILITARE ESPLANADĂ CENTRALĂ ORAȘ RĂDĂUȚI, JUDEȚUL SUCEAVA”. Ca urmare a modificărilor intervenite, valoarea totală a proiectului conform devizului general și bugetului cererii de finanțare din MySMIS este de 24.168.795.98 lei (inclusiv TVA), adică aprox. 5 milioane euro. Contribuția proprie a Municipiului Rădăuți este în valoare totală de 8.431.553.52 lei (inclusiv TVA pentru categoriile de cheltuieli la care se aplică), respectiv suma 2 cheltuielilor neeligibile ale proiectului în cuantum de 8.110.385.29 lei (inclusiv T.V.A pentru categoriile de cheltuieli la care se aplică) și cofinanțarea de 2% din valoarea eligibilă a proiectului în cuantum de 321.168,23 lei (inclusiv TVA pentru categoriile de cheltuieli la care se aplică), în acest sens fiind modificată și completată HCL nr. 201/2018. Detalii privind textul hotărârii, aici 3. Hotărâre de modificare a H.C.L. nr. 67/31.03.2021 privind aprobarea proiectului „Modernizare locuință socială prin schimbare destinație, termoizolație, reparare acoperiș, refacere instalații interioare sanitare” ➔ Obiectivul proiectului este modernizarea unei locuințe sociale prin schimbare destinație, termoizolație, reparare acoperiș, refacere instalații interioare sanitare, imobil situat în mun.Rădăuți, str. Salcîmilor, nr. 3, jud. Suceava. ➔ În acest sens a fost aprobată H.C.L. nr. 67/31.03202. ➔ În urma clarificărilor cerute de organismul intermediar POR a fost modificată HCL nr. 67/2021 cu nouă valoare a investiției și s-a stabilit că din această valoare, contribuția Primăriei Rădăuți este de 120.729,36 lei inclusiv TVA, la care se adaugă 110.543,51 lei cheltuieli neeligibile. Detalii privind textul hotărârii, aici. 4. Hotărâre de modificare a H.C.L. nr. 68/31.03.2021 privind aprobarea proiectului „Proiect cu mai multe acțiuni de investiții privind înființarea mai multor puncte publice cu toalete, dușuri și mașini de spălat în punctele termice 3, 4, 7 și 8” Prin H.C.L. nr. 68/31.03.2021 s-a aprobat proiectul intitulat „Proiect cu mai multe acțiuni de investiții privind înființarea mai multor puncte publice cu toalete, dușuri și mașini de spălat în punctele termice 3, 4, 7 și 8” având codul SMIS 151282. Obiectivul proiectului este înființarea unui număr de patru puncte publice cu toalete, dușuri și mașini de spălat, câte unul în fiecare din Punctele termice nr. 3, 4, 7 și 8, amplasate astfel: ➔ Punctul termic nr. 3 situat în municipiul Radauti, strada Grănicerului, nr. 6, județul Suceava, nr. cad 54086, CF 54086/Rădăuți; ➔ Punctul termic nr. 4 situat în municipiul Rădăuți, strada Mihai Viteazu, nr. 10, județul Suceava, nr. cad 54089, CF 54089/Rădăuți; ➔ Punctul termic nr. 7 situat în municipiul Rădăuți, strada Gen. Iacob Zadik, nr. 25, județul Suceava, nr. cad 39945, CF 39945/Rădăuți; ➔ Punctul termic nr. 8 situat în municipiul Rădăuți, strada Stadionului, nr. 4, județul Suceava, nr. cad 540621 CF 54062/Rădăuți. În urma clarificărilor cerute de organismul intermediar POR a fost actualizată HCL nr. 68/2021 cu noua valoare a investiției și s-a stabilit că, din această valoare, contribuția Primăriei Rădăuți este de 163.084,10 lei inclusiv TVA, la care se adaugă 150.787,34 lei cheltuieli neeligibile. Detalii privind textul hotărârii, aici 5. Hotărâre de modificare a H.C.L. nr. 64/31.03.2021 privind aprobarea proiectului „Demolare construcție existentă CI (depozit C3) și amplasare loc de joacă pentru copii”. Obiectivul proiectului este demolarea construcției existente Cl (Depozit C3) situată în mun. Rădăuți, str. 1 Mai, nr. 103, județul Suceava și amplasarea unui loc de joacă pentru copii. În urma clarificărilor cerute de organismul intermediar POR a fost actualizată HCL nr. 64/2021 cu nouă valoare a investiției și s-a stabilit că, din această valoare, contribuția Primăriei Rădăuți este de 78.683,62 lei inclusiv TVA, la care se adaugă 73.083,62 lei cheltuieli neeligibile. Detalii privind textul hotărârii, aici. 6. Hotărâre de modificare a H.C.L. nr. 144/15.07.2021 privind reorganizarea aparatului de specialitate al primarului municipiului Rădăuți și a Direcției de Asistență Socială Rădăuți, aflată în subordinea Consiliului Local Rădăuți, precum și modificarea statelor de funcții ale instituțiilor publice aflate în subordinea Consiliului Local Rădăuți. Obiectivul proiectului este cel de modificare a art.5 al H.C.L. nr. 144/2021 în sensul prelungirii perioadei privind încetarea personalității juridice a Direcției de Asistență Socială Rădăuți, până la 1 octombrie 2021. Proiectul este motivat de faptul că, în urma reorganizării aparatului de specialitate al primarului mun. Rădăuți (modificării organigramei), nu au fost finalizate toate etapele de transformare a Direcției de Asistență Socială într-o structură fără personalitate juridică. Detalii privind textul hotărârii, aici 7. Hotărâre aprobarea criteriilor de ocupare a postului de director din cadrul Clubului Sportiv Municipal Bucovina Rădăuți. Proiectul a stabilit criteriile de ocupare a postului de director din cadrul Clubului Sportiv Municipal Bucovina Rădăuți, stabilindu-se că nu este nevoie de vechime pentru ocuparea poziției de director și anume: Criterii generale și specifice. 1. Criterii generale a) are cetățenia română, cetățenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparținând Spațiului Economic European și domiciliul în România; b) cunoaște limba română, scris și vorbit; c) are vârsta minimă reglementată de prevederile legale; d) are capacitate deplină de exercițiu: e) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate; f) îndeplinește condițiile de studii și, după caz, de vechime sau alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs; g) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului ori contra autorității, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiției, de fals ori a unor fapte de corupție sau a unei infracțiuni săvârșite cu intenție, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea. 2. Criterii specifice ➔ absolvenți de studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă. ➔ vechime în muncă – nu este cazul ➔ vechime în specialitatea studiilor – nu este cazul. Detalii privind textul hotărârii, aici. II. Ședința extraordinară din data de 21 septembrie 2021 (Ordinea de zi este disponibilă aici 1. Hotărâre privind rectificarea bugetului local de venituri și cheltuieli pentru anul 2021.Obiectivele proiectului: ➔ rectificarea bugetului local, bugetul instituțiilor publice și activităților finanțate integral sau parțial din venituri proprii pentru anul 2021, conform anexei 1. 5 ➔ modificarea listei de investiții la unitatea administrativ teritorială Municipiul Rădăuți conform anexei 2; ➔ modificarea listei de investiții la unitățile de învățământ din Municipiul Rădăuți conform anexei 3; ➔ modificarea listei de investiții la proiectele GAL, conform anexei 4. Printre modificările aduse de rectificare se numără: ➔ adăugarea a 122.000 lei (aprox. 24.000 de euro) la capitolul Iluminat stradal, pentru înlocuirea lămpilor cu lămpi LED pe străzile Putnei, Ștefan cel Mare, zona Stadion și Str. Dorobanțului; ➔ bugetarea sumei de 85.000 lei în vederea elaborării Strategiei Integrate de Dezvoltare Urbană; ➔ bugetarea sumei de 314.000 lei (aprox. 63.000 de euro) în vederea amenajării unor locuri de parcare în zona Tg. Obor și Str. 1 Mai; ➔ suplimentarea cu 1.000.000 lei pentru obiectivul de investiții reabilitare străzi; Detalii privind textul hotărârii, aici 2. Hotărâre de modificare a H.C.L. nr. 82/13.05.2020 privind aprobarea documentației tehnico-economice și a indicatorilor tehnico-economici, pentru obiectivul de investiții «Demolare construcții existente Cl, C2 (Pavilion administrativ Cl, Gheretă santinelă CS) și Construire Grădiniță cu program normal, branșare la utilități, situată pe str. 1 Mai, nr. 103, municipiul Rădăuți, județul Suceava. Acest proiect este unul finanțat din fonduri europene, în cadrul programului POR. În etapa precontractuală, au fost solicitate clarificări de către Organismul Intermediar, clarificări care au impus modificarea și completarea HCL nr. 82/13.05.2021, în sensul modificării titlului obiectivului de investiții, a devizului general și a indicatorilor tehnico-economici la obiectivul de investiții. Detalii privind textul hotărârii, aici 3. Hotărâre de modificare a H.C.L. nr. 63/31.03.2021 privind aprobarea proiectului „Demolare construcții existente Cl, C2 (pavilion administrativ Cl, Gheretă santinelă C5) și construire grădiniță cu program normal, branșare la utilități” În urma clarificărilor cerute de organismul intermediar POR a fost modificată HCL nr. 63/2021 cu noua valoare a investiției și s-a stabilit că, din această valoare, contribuția Primăriei Rădăuți este de 241.566,11 lei inclusiv TVA, la care se adaugă 222.566,11 lei, cheltuieli neeligibile. Detalii privind textul hotărârii, aici 4. Hotărâre de modificare a H.C.L. nr. 62/31.03.2021 privind aprobarea proiectului „Construire Centru Comunitar de Resurse”. În urma clarificărilor cerute de organismul intermediar POR a fost modificată HCL nr. 62/2021 cu noua valoare a investiției și s-a stabilit că, valoarea totală a proiectului „Construire Centru Comunitar de Resurse” având codul SMIS 151275, este de 2.403.549, 90 lei, din această valoare, contribuția Primăriei Rădăuți este de 499.497,38 lei inclusiv TVA, la care se adaugă 460.639, 16 lei cheltuieli neeligibile. Detalii privind textul hotărârii, aici |
III. Ședința extraordinară din data de 23 septembrie 2021 (Ordinea de zi este disponibilă aici 1. Hotărâre de modificare a HCL nr. 75/22.04.2021 privind aprobarea proiectului „Modernizare cu asfalt străzi municipiul Rădăuți, str. Hipodromului, str. Tirului, str. Cărămidăriei, str. Uzinei, str. Șerpuită, str. Valea Seacă, str. Mihai Pitei, str. Cucului- tronson”.Acest proiect este unul finanțat din fonduri europene, în cadrul programului POR. În etapa precontractuală, au fost solicitate clarificări și, având în vedere modificarea contribuției Municipiului Rădăuți la proiect, se impune modificarea Hotărârii de aprobare a proiectului. Potrivit clarificărilor, valoarea totală a contribuției Municipiului Rădăuți este de 541.611,89 lei, din care contribuția proprie la valoarea eligibilă a proiectului în sumă de 50.695,41 lei, iar contribuția proprie la cheltuielile neeligibile este în sumă de 490.916,48 lei. Detalii privind textul hotărârii, aici 2. Hotărâre de modificare a HCL nr. 76/22.04.2021 privind aprobarea proiectului „Modernizare cu asfalt str. Pepenăriei, str. Parcului, str. Fagilor, str. Papetăriei, str. Merilor, str. Mănăstirii, str. C Dobrogeanu, str. Recoltei, str. Plugarilor, municipiul Rădăuți, jud. Suceava”Acest proiect este unul finanțat din fonduri europene, în cadrul programului POR. În etapa precontractuală, au fost solicitate clarificări și, având în vedere modificarea contribuției Municipiului Rădăuți la proiect, se impune modificarea Hotărârii de aprobare a proiectului. Potrivit clarificărilor, valoarea totală a contribuției Municipiului Rădăuți este de 855.400,99 lei, din care contribuția proprie la valoare eligibilă a proiectului în sumă de 17 108,02 lei, iar contribuția proprie la cheltuielile neeligibile este în sumă de 838.292,97 lei. Detalii privind textul hotărârii aici IV. Ședința extraordinară din data de 30 septembrie 2021 (Ordinea de zi este disponibilă aici 1. Hotărâre privind atribuirea denumirii „Galeriile de artă Traian Postolache”, secției Galerii de artă din cadrul Muzeului Etnografic „Samuil și Eugenia Ioneț” Rădăuți (punctul 7 pe Ordinea de zi). Ca o recunoaștere a implicării, respectiv promovării municipiului Rădăuți, atât la nivel național cât și internațional a celui care a fost artistul, pictorul și publicistul Postolache TraianValentin, în anul 2016, prin H.C.L. nr. 147, i s-a conferit titlul de „Cetățean de Onoare al municipiului Rădăuți” – post mortem, iar prin prezenta hotărâre s-a votat atribuirea denumirii „Galeriile de artă Traian Postolache”, secției Galerii de artă din cadrul Muzeului Etnografic „Samuil și Eugenia Ioneț” Rădăuți. 2. Hotărâre privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Poliției Locale Rădăuți (punctul 8 pe Ordinea de zi). Prin această hotărâre de Consiliu Local s-a adoptat un nou Regulament de organizare și funcționare a Poliției Locale Rădăuți. La data intrării în vigoare a acestuia își încetează aplicabilitatea HCL nr. 30/24.02.2011. Detalii privind textul hotărârii aici 3. Hotărâre privind modificarea și completarea H.C.L. nr. 160 din 24.09.2009 pentru aprobarea Regulamentului de Organizare și Funcționare a parcărilor de reședință aflate pe raza municipiului Rădăuți, a listei locurilor de parcare, a prețului de închiriere precum și a modelului acordului de rezervare (punctul 9 pe Ordinea de zi). Obiectivul proiectului este crearea unui număr de 4 locuri de parcare de reședință, în mun.Rădăuți, str. Oborului nr. 6, jud. Suceava și includerea în acordul de rezervare a locului de parcare a unei clauze prin care chiriașul este obligat la amenajarea spațiului de parcare cu pavele care permit creșterea vegetației și obligativitatea întreținerii spațiului verde pentru cele 4 noi locuri de parcare create. Detalii privind textul hotărârii aici. 4. Hotărâre privind modificarea statului de funcții al Spitalului Municipal „Sf. Dr. Cosma și Damian” Rădăuți, prin transformarea unor posturi (punctul 10 pe Ordinea de zi). Obiectivul proiectului este modificarea statului de funcții al Spitalului Municipal „Sf. Dr. Cosma și Damian Rădăuți”, după cum urmează: ➔ transformarea postului de asistent medical generalist debutant cu studii postliceale, secția ATI, poziția 401 din statul de funcții, în postul de asistent medical generalist principal cu studii postliceale; ➔ transformarea postului de electrician II, poziția 507 din statul de funcții, în postul de electrician IV; ➔ transformarea postului de asistent social, serviciul CPU, poziția 604 din statul de funcții, în postul de asistent social principal. Detalii privind textul hotărârii, aici0(0%). 5. Hotărâre privind atestarea apartenenței la domeniul privat al municipiului Rădăuți, județul Suceava, a 27 parcele de teren (punctul 11 pe Ordinea de zi). Proiectul vizează atestarea apartenenței la domeniul privat al municipiului Rădăuți, județul Suceava, a 27 parcele de teren, conform anexei ce face parte integrantă din hotărâre și înscrierea lor în cartea funciară, cheltuielile de intabulare urmând a fi suportate din resursele financiare ale bugetului local. Detalii privind textul hotărârii, aici0(0%). 6. Hotărâre privind aprobarea vânzării prin licitație publică a unui număr de 13 imobile, terenuri, aparținând domeniului privat al municipiului Rădăuți (punctul 12 pe Ordinea de zi) Consiliul Local a aprobat scoaterea la vânzare, prin licitație publică, a unui număr de 13 parcele de teren aflate în proprietatea privată a municipiului Rădăuți, județul Suceava, identificate conform Anexei nr. 1, care face parte integrantă din hotărâre, în conformitate cu normele legale în domeniu. Valoarea terenurilor a fost stabilită prin Rapoartele de evaluare întocmite de A.E.C Consulting S.R.L în luna august 2020, conform anexei nr. 2 care face parte integrantă din hotărâre. Cheltuielile notariale pentru încheierea actului de vânzare-cumpărare vor fi suportate de cumpărători. Detalii privind textul hotărârii, aici 7. Hotărâre privind schimbarea destinației parcelei identificată cu nr. cadastral 56400 și aprobarea documentației tehnico-economice și a indicatorilor tehnico-economici, pentru obiectivul de investiții „Amenajare teren în vederea înființării unor locuri de parcare la Târgul Obor, strada 1 Mai, municipiul Rădăuți, județul Suceava” (punctul 13 pe Ordinea de zi). Acest proiect a fost inițiat pentru amenajarea unor parcări la Târgul Auto. Inexistența unei parcări în respectiva zonă constituie un adevărat pericol, atât pentru localnici, cât și pentru participanții la târg. Pe perioada desfășurării târgului, zona se aglomerează foarte mult întrucât cetățenii parchează pe marginea suprafeței carosabile și, urmare a acestui fapt, frecvent apar accidente rutiere. Astfel, pentru a evita asemenea evenimente rutiere și pentru a descongestiona traficul din zonă, se dorește amenajarea unei parcări care să găzduiască mașinile ce parchează pe marginea suprafeței carosabile. Durata de realizare a investiției a fost preconizată la 3 luni, din care 2 luni- execuția efectivă de la data contractării cu contractantul declarat câștigător, conform prevederilor Legii 212/2002 cu modificările și completările ulterioare. Principalii indicatori tehnico-economici au fost stabiliți de S.C. PESEROAD S.R.L. prin documentația realizată și sunt prezentați ca anexă la hotărâre. Valoarea totală a investiției, inclusiv TVA este de 31.681, 12 lei, aprox. 6000 euro, din care valoarea C+M (construcții + montaj) este de 282.568,64 lei TVA inclus. Detalii privind textul hotărârii,aici 8. Hotărâre privind aprobarea încheierii unui act adițional la contractul de împrumut de folosință nr. 7401 din 04.05.2021 încheiat cu Asociația „ Rădăuțiul Civic” (punctul 14 pe Ordinea de zi). Actul adițional modifică și completează contractul de împrumut de folosință nr. 7401/04.05.2021, în sensul suplimentării suprafeței utile a spațiului pus la dispoziția asociației, pentru ca aceasta să poată renova întreaga casă a scării din aripa clădirii situată în Piața Unirii nr. 67, loc în care Asociația Rădăuțiul Civic a amenajat, prin resurse proprii, un centru comunitar destinat comunității. Asociația desfășoară ample acțiuni de utilitate publică, detaliate în documentația pusă la dispoziție. Spațiul aflat într-o stare avansată de degradare a fost renovat cu ajutorul a peste 50 de voluntari și sponsorizări ce însumează aproximativ 16.700 euro. Accesarea unor proiecte cu finanțare nerambursabilă îi vor permite asociației să continue efortul de salvare a patrimoniului local și, potrivit condițiilor finanțatorilor, a fost nevoie de încheierea unui act adițional în care să fie făcută dovada deținerii în folosință gratuită a spațiului pentru o perioadă de cel puțin 6 ani. 9. Hotărâre privind darea în folosință gratuită a unor încăperi din spațiul administrativ aflat în proprietatea privată a Municipiului Rădăuți, situat în Municipiul Rădăuți, str. Piața Unirii nr. 67- etaj, către Societatea pentru Cultură și Literatură Română în Bucovina (punctul 15 pe Ordinea de zi). Obiectivul proiectului este înnoirea contractului dintre U.A.T. Rădăuți și Societatea pentru Cultura și Literatura Română în Bucovina. Prestigioasa societate bucovineană, reactivată în anul 2021, este cea de-a doua cea mai veche societate culturală din România, iar în urma exprimării intenției Societății de a renova spațiile alocate și de a le conferi utilitatea publică (spațiu pentru întâlniri culturale, biblioteca SCLRB, sediul redacției Septentrion) pentru care au fost prevăzute, a fost adoptată hotărârea de consiliu local. 10. Hotărâre privind darea în folosință gratuită a unor încăperi din spațiul administrativ aflat în proprietatea privată a Municipiului Rădăuți, situat în Municipiul Rădăuți, str. Piața Unirii nr. 67- etaj, către Societatea pentru Cultura și Literatura Română în Bucovina și Asociația „ Rădăuțiul civic” (punctul 16 pe ordinea de zi). Pentru ca Asociația Rădăuțiul Civic să poată renova în continuare spațiile ce compun centrul comunitar (Piața Unirii nr. 67), prin finanțările nerambursabile atrase, aflate în prezent în folosința Societății pentru Cultura și Literatura Română în Bucovina, a fost nevoie ca asociația să devină titular al dreptului de folosință gratuită. Spațiile în discuție, în suprafață totală de 76, 27 mp vor fi folosite în comun de cele două asociații și vor fi amenajate într-un atelier de creație și un studio profesionist de înregistrare audio. Termenul contractului este de 6 ani și 3 luni, începând cu data de 01.10.2021, cu drept de prelungire, în condițiile obținerii acordului prealabil al proprietarului. 11. Hotărâre privind repartizarea în regim de închiriere a unei locuințe din ansamblul de locuințe ANL din municipiul Rădăuți (punctul 17 pe ordinea de zi). Proiectul se referă la repartizarea, în regim de închiriere, a unei locuințe situate în strada Calea Bucovinei nr. 42, bloc Bl parter, ap. 2, către Hârtopanu Ioana Elena, având poziția 3 de pe lista de priorități, aprobată prin H.C.L. nr. 54/3 1.03.2021, aceasta având un punctaj de 59 puncte. Închirierea unității locative se va face pe bază de contract de închiriere, încheiat între Municipiul Rădăuți, prin primar și beneficiar. 12. Hotărâre privind aprobarea dreptului de uz și servitute cu titlul gratuit către SC ACET SA Suceava, de trecere subterană pe terenul aparținând domeniului public al municipiului Rădăuți, județul Suceava pentru branșament alimentare cu apă a imobilului situat în str. Pozenului, f. nr., municipiul Rădăuți, județul Suceava, proprietate personală a doamnei Banzaru Amalia Elena (punctul 18 pe ordinea de zi). Ordinea de zi a fost suplimentată cu o serie de puncte, pct. 20 – 24, după cum urmează: 13. Hotărâre privind aprobarea cererii de finanțare și a devizului general estimativ al obiectivului de investiții „Proiect cu mai multe acțiuni de investiții pentru modernizare cu asfalt a străzilor balastate din municipiul Rădăuți: str. Al. Odobescu, str. Zorilor, str. Îmbinată, str. Podurilor, str. Pandurilor, str. Plevnei, str. Gh. Doja, str. Cucului, str. George Coșbuc, str. Vasile Conta, str. Ion Grămadă, str. Mici, județul Suceava” (pct. 20 pe ordinea de zi) Proiectul are ca obiectiv obținerea finanțării de la bugetul de stat, prin Programul Național de Investiții „ Anghel Saligny”, pentru obiectivul de investiții constând în modernizarea cu asfalt a străzilor Al. Odobescu, Zorilor, Îmbinată, Podurilor, Pandurilor, Plevnei, Gh. Doja, Cucului, George Coșbuc, Vasile Conta, Ion Grămadă, Mici, din mun. Rădăuți. Durata de implementare a obiectivului de investiții este de 36 de luni. Valoarea totală a obiectivului de investiții este de 12.862.378,99 lei (TVA inclus). Valoarea solicitată de la bugetul de stat este de 12.327.291,15 lei (TVA inclus). Valoarea finanțată de la bugetul local este de 535.087,84 lei (TVA inclus). 14. Hotărâre de modificare a H.C.L. nr. 61/30.04.2020 privind aprobarea documentației tehnico-economice și a indicatorilor tehnico-economici, pentru obiectivul de investiții «Construire locuințe sociale regim înălțime P+1E- 1 ansamblu de clădire (8 apartamente) situat pe str. George Grigorovici f.n., municipiul Rădăuți, județul Suceava. (pct. 21 pe ordinea de zi) Acest proiect este unul finanțat din fonduri europene, în cadrul programului POR. În etapa precontractuală, au fost solicitate clarificări de către Organismul Intermediar, clarificări care au impus modificarea și completarea HCL nr. 61/30.04.2020, în sensul modificării pentru titlul obiectivului de investiții și a devizului general. 15. Hotărâre de modificare a H.C.L. nr. 65/31.03.2021 privind aprobarea proiectului „Construire locuințe sociale regim P+1E- două ansambluri de clădire (16 apartamente) – CF 54324 (Corp I și Corp 2) ” având codul SMIS 151279 (pct.22 pe ordinea de zi). Proiect este finanțat din fonduri europene, în cadrul programului POR. În etapa precontractuală, au fost solicitate clarificări care au impus modificarea hotărârii de aprobare a proiectului în sensul că valoarea totală a proiectului este de 3.192.612,08 lei, contribuția Municipiului Rădăuți este de 615.870,03 lei, din care contribuția proprie la valoarea eligibilă a proiectului este de 52.586,58 lei, iar contribuția proprie la cheltuielile neeligibile este de 563.283,45 lei. 16. Hotărâre înregistrată sub nr. 99214/28.09.2021 de modificare a H.C.L. nr. 66/31.03.2021 privind aprobarea proiectului „Construire locuințe sociale regim P+1 E un ansamblu de clădire (8 apartamente) – CF 54318 (Corp 3)” (pct.23 pe ordinea de zi). Acest proiect este unul finanțat din fonduri europene, în cadrul programului POR. În etapa precontractuală, au fost solicitate clarificări și, având în vedere modificarea contribuției Municipiului Rădăuți la proiect, se impune modificarea Hotărârii de aprobare a proiectului. Potrivit clarificărilor, valoarea totală a proiectului este de 1.603.294 lei, iar contribuția Municipiului Rădăuți este de 311.199 lei, din care, contribuția proprie la valoarea eligibilă a proiectului este de 26.369,29 lei, iar contribuția proprie la cheltuielile neeligibile este de 284.829,71 lei. 17. Hotărâre privind aprobarea documentației tehnico-economice și a indicatorilor tehnico-economici, pentru obiectivul de investiții- Amenajare platforme betonate pentru amplasare ghene ecologice, municipiul Rădăuți, județul Suceava. Obiectivul proiectului este stabilirea principalilor indicatori tehnico-economici aferenți obiectivului de investiții constând în realizarea unor puncte de colectare selectivă a deșeurilor, amplasate cu respectarea obligațiilor legislative impuse, în vederea îmbunătățirii sistemului de colectare a deșeurilor, creșterii calității serviciului public cât și confortului urban, protejării sănătății populației și animalelor, eliminării/limitării riscurilor asociate poluării mediului și reducerii pe termen mediu și lung a costurilor de exploatare aferente serviciului public. Principalii indicatori tehnico-economici au fost stabiliți de MBR CONSTRUCT, Rădăuți prin documentația realizată și sunt prezentați ca anexă la prezentul proiect de hotărâre. Valoarea totală a investiției, inclusiv TVA este de 35.414,02 lei, din care valoarea C+M (construcții+montaj) este de 34.024,02 lei TVA inclus. |
Distribuie și altor prieteni: