Noul Consiliu Local Rădăuți și-a început activitatea. Din cine este format și ce rol are? Alegerea viceprimarului.

Consiliul Local al Municipiului Rădăuți și-a început activitatea pentru mandatul 2020 – 2024. Cei 11.182 de cetățeni au ales un consiliu local în următoarea configurație politică:

  • 9 mandate PNL
  • 8 mandate PSD
  • 2 mandate AUR

Într-un consiliu de 19 membri, este nevoie de o majoritate de cel puțin 10 voturi pentru a adopta proiectele de Hotărâri de Consiliu Local.

În administrația locală, Consiliul Local este echivalentul unui parlament local. Potrivit Codului administrativ, Consiliul local are iniţiativă şi hotărăşte, în condiţiile legii, în toate problemele de interes local, cu excepţia celor care sunt date prin lege în competenţa altor autorităţi ale administraţiei publice locale sau centrale.

Consiliul decide prin hotărâri și are atribuții precum:

a) atribuţii privind unitatea administrativ-teritorială, organizarea proprie, precum şi organizarea şi funcţionarea aparatului de specialitate al primarului, ale instituţiilor publice de interes local şi ale societăţilor şi regiilor autonome de interes local – de exemplu, aprobă organigrama primăriei, numărul de posturi;

b) atribuţii privind dezvoltarea economico-socială şi de mediu a comunei, oraşului sau municipiului – aprobă bugetul orașului, planul de investiții (Consiliul Local decide, prin aprobarea planului de investiții, unde se duc banii pentru investiții, către ce străzi, către ce proiecte); Consiliul local aprobă bugetul anual al orașului.

c) atribuţii privind administrarea domeniului public şi privat al comunei, oraşului sau municipiului – Consiliul decide închirierea, vinderea sau concesionarea, darea în administrare a unor bunuri din patrimoniul orașului.

d) atribuţii privind gestionarea serviciilor de interes local – aprobarea delegării gestiunii unor servicii către Servicii Comunale, aprobarea subvenției pentru termoficare, etc;

e) atribuţii privind cooperarea interinstituţională pe plan intern şi extern.El adoptă proiecte de hotărâri, Consiliul Local aprobă:

Primarul și aparatul de specialitate (toate direcțiile din primărie) au un rol executiv, însemnând că trebuie să pună în executare ceea ce decide Consiliul Local.

Consiliul local are comisii de specialitate care pregătesc lucrările consiliului. Acesta se întrunește lunar în ședințe ordinare în şedinţe extraordinare la convocarea primarului sau a cel puţin unei treimi din numărul consilierilor locali în funcţie.

Vă prezentăm mai jos noii consilieri locali pentru mandatul 2020 – 2024.

În ședința din data de 30 octombrie 2024 au fost mai multe puncte pe ordinea de zi, printre care:

  • alegerea președinților de ședință;
  • alegerea reprezentanților Consiliului Local în Consiliul de administrația la SC SERVICII COMUNALE SA și la Spitalul Municipal Rădăuți;
  • alegerea viceprimarului

La votarea viceprimarului, în sală au rămas 10 consilieri: (8 de la PNL, 1 PSD – Nistor Tătar și 1 AUR – Constantin Hrițcan), asigurându-se astfel cvorumul de ședință, iar pentru funcția de viceprimar au fost două propuneri:

  • Adi Jecalo – propus de PNL – care a obținut 10 voturi (de la toți cei prezenți – 8 voturi PNL, 1 vot PSD (Nistor Tătar și 1 vot AUR – Constantin Hrițcan);
  • Constantin Hrițcan (AUR) – 0 voturi – care s-a autopropus pentru funcția de viceprimar, dar care l-a votat pe Adi Jecalo pentru funcția de viceprimar.

Astfel, potrivit votului, viceprimarul muncipiului Rădăuți a fost votat Adi Jecalo.

Le urăm succes tuturor consilierilor locali, primarului și viceprimarului în noul mandat!

Distribuie și altor prieteni:
error20
fb-share-icon0
Tweet 20
fb-share-icon20

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*