Pe 18 februarie 2021 am scris o adresă (detalii aici) către Ministerul Transporturilor și CNAIR întrebând care este stadiul reabilitării podului de la Milișăuți și anume:
- De ce nu a fost finalizat proiectul tehnic, deși trebuia să fie gata din august 2020?
- Dacă este bugetată execuția lucrărilor pentru anul 2021.
Am primit astăzi un răspuns prin poștă, scrisoare recomandată (deși am cerut-o prin e-mail, fără birocrație) în care aflăm, într-un limbaj de lemn, că proiectul tehnic nu e gata printre altele pentru lipsa unor avize de la Apele Române. Ne întrebăm – cât durează ca Apele Române să trimită către CNAIR dovada dreptului asupra terenurilor din albia minoră?
Termenele din contract – 1 lună pentru DALI și 1 lună pentru proiect tehnic și avize – depășite din august 2020
Conform contractului de achiziție publică pentru realizarea acestui proiect tehnic și a DALI (Documentația de Avizare a Lucrărilor de Intervenții) câștigat în luna iulie 2020 de NV Construct S.R.L. din Cluj-Napoca, în valoare de aprox. 60.000 de euro, contractul avea un termen de 2 luni, după cum se vede mai jos:
- 1 lună pentru documentație
- 1 lună pentru proiect tehnic + avize;
Cine răspunde pentru aceste întâzieri? Există clauze în contract? Sunt niște întrebări legitime pe care le punem noi, cât și fiecare cetățean care zilnic pierde timp și stă la coadă pe acest pod.
Nu aflăm din răspunsul evaziv al Ministerului Transporturilor nici ce măsuri a luat CNAIR pentru faptul că proiectul tehnic a întârziat deja cu mai bine de 6 luni și nici dacă este bugetată execuția podului în anul 2021.
Acesta este doar răspunsul de la minister. CNAIR încă n-a răspuns, deși termenul de 10 zile e depășit de mult.
Vom face o revenire către această companie de stat, pentru a primi niște răspunsuri clare, nu răspunsuri evazive scrise în limbaj de lemn.
Altfel, și în anul 2022, la Milișăuți pe podul care leagă cele mai mari două orașe din acest județ se va circula tot pe o bandă și vor fi cozi, în timp ce deputații și senatorii aleși de Suceava se fotografiază și ne explică cum „luptă” ei pentru binele comun, dar niciunul dintre ei nu s-a obosit să trimită o întrebare sau interpelare către Ministerul Transporturilor în legătură cu aceste întârzieri de peste 6 luni ale proiectului.